Blogger Backgrounds

Saturday 12 May 2012

Indon kutuk Malaysia kaw2..Sialan!!!


FERNANDEZ memasuki bangunan SPRM jam 9.30 pagi ditemani peguam Fadiah Nadwa Fikri berkaitan laporan dalam Jakarta Post, semalam.


Gambar di atas adalah Pengarah Eksekutif Tenaganita, Irene Fernandez..Makcik ni walaupun dah berkerusi roda masih nak tunjuk bagus.. bukan kita tak simpati dengan keadaan dia tapi dia betul2 tak sedar diri !!
Ada ke patut dia wat kenyataan dalam 1 temuramah dengan surat khabar Indonesia dia mendakwa Malaysia tidak selamat langsung untuk pekerja Indonesia dan siap cakap majikan bagi rasuah pada pihak berkuasa..

Apa dia ni hilang akal ke??? kau pikir tak npe pekerja Indon byk yang bekerja kat Malaysia?? sebab negara kau lagi la tak selamat.. ni pun kire bersyukur taw pekerja2 ni cukup makan kat Malaysia.. yang aku slalu dgr pekerja2 ni yang suke beno wat hal.. Lari kan anak majikan laa, dera anak majikan laa, rompak harta majikan laa... tapi dia masih tak serik nak salahkan orang Malaysia..

Ada lagi satu dia dakwa yang kerajaan Malaysia ni takde rangka kerja senang kata undang2 khusus la untuk melindungi pekerja asing.. Siap kata yang negara kita mengamalkan diskriminasi terhadap pembantu rumah dan pekerja ladang ni tidak termasuk di bawah dasar kadar gaji minimum sektor swasta..

Apa la bebal sangat dia ni... ape kau ingat pekerja2 kau ni warganegara Malaysia ke nak bagi gaji minimum??? sedar la yang kau tu menumpang so wat cara menumpang.. jangan nak buat Malaysia ni negara bapak kau..ni la manusia yang tak tahu bersyukur... untuk pengetahuan kau Malaysia ni sayang bebeno dengan Indonesia.. sebab ape aku cakap camtu... sebab Malaysia masih boleh trime cite indon bersiri yang beratus2 tu utk ditayangkan kat tv3.. pastu muzik lagu-lagu senang je masuk Malaysia.. termasuk la pekerja2 indon pun senang cari rezeki kat Malaysia..

Sebelum kau nk kuar kan kenyataan yang ala-ala koboi tertelan timun ni, kau selidik dan kaji dlu.. sepatutnya kau bangga la bila Malaysia ni boleh trime Indonesia seadanya...

Kbai, Fernandez... jumpe lagi.

No comments:

Post a Comment